13 February 2013

Itu la aku~

Balas jejak n BW blom sempat lagi, nak update entry dulu, malam o petang kang aku BW n balas jejak.

Perangai aku, macam mana aku, bukan aku yang tentukan, tapi orang lain yang memerhati yang akan menentukan. Cuma satu yang aku tahu tentang aku, iaitu aku akan baik bila orang baik dengan aku, bila orang cakap kasar dengan aku, tengking2 aku, marah2 aku, aku terguris, kalau aku betul2 terasa aku akan diam, tapi kalau aku rasa melampau aku akan lawan, tapi tak la tahap kurang ajar, cuma menegur cara tersebut saja, bila aku terasa aku diam dan berfikir, termenung mengenangkan apa salah aku, walhal aku dah cakap elok2 dah, hari ni ada seseorang yang buat aku camtu, ya, aku terasa, jadi aku diam, termenung dan mula berfikir, susahkan kalau nak minta tolong orang, entah ikhlas entah tidak orang tolong kita, cakap elok2 tapi di balas dengan kasar dan tengking2, tinggi suara, aku tak boleh camtu!  bila dia mintak tolong kita, waktu bila pun kita tolong walaupun dalam keletihan , walaupun itu waktu untuk kita berehat.

Sabarlah wahai hati, itu ja yang mampu. Duhai hati, saat engkau disakiti, ingatlah ini ujian Allah, ada pahala yang menanti,sabarlah selagi mampu, kerna ini lah yang tertulis untukmu, redha dan jalani ia apa adanya.

~Aku mendoakan dia bahagia bagaimanapun caranya, asalkan dia bahagia~

Tetiba teringat satu lirik lagu:
"..jikalau orang dah tak suka tak apa, tapi janganlah engkau mengata, sudah menjadi adat didunia, ada harta dan rupa orang suka..."

6 comments:

fatin amalina husna said...

luah lar selagi mmpu..mungkin luahan itu akan mmbuat kamu tenang..=)

sabar ye..perangai manusia lain-lain..

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

nak mnx tolong msti la ade adab nye jugak kan ;) erm, btw, hana da msukkan awk dlm list peserta ;)

Wan Afzan said...

Biarkn org mcm tu .. Walau kita diam sekalipun bukan sbb kita takot, tapi kita bkn mcm org yg bersikap -ve ni..

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

selagi blh sabar kita sabar kan...tp jgn sampai org pijak kepala sudah la

Kasih Lestari said...

Banyakkan bersabar dalam menghadapi liku-liku kehidupan...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™