8 October 2013

Kawan Tikam Belakang


Yer, jangan kata tak ada, ada ja kawan yang jenis ni, ni pengalaman aku sendiri, selama ni dok baca pengalaman orang ja kan, sedih sangat masa aku tau cerita ni, yerla kita sangka dia kawan kita kan, aku ada 2 orang yang macam ni, seorang melibatkan kawan-kawan aku, seorang lagi melibatkan abang, biarlah cerita kali ni yang melibatkan kawan2. Tak sangka sangat sebab depan aku dia baik gila, dan aku langsung tak menjangka yang dia akan buat aku camtu, selama kami berkawan aku tak pernah ada masalah apa pun dengan dia, nak kata best fren sesangat tu tak la, tapi boleh dikatakan rapat, sebab kenal dari zaman study ebelum aku sambung ijazah, kebetulan kami dapat sambung ijazah satu U.

Bayangkan rupanya selama ni dia dok bercerita kat orang supaya berhati hati kalau nak kawan dengan aku, perghhh, sentap tahap dewa dewi dah dengar, lama dah, dari sem 1 lagi, apa masalah dia sebenarnya? apa motif dia nak pesan kat orang macam tu? nasiblah aku dipertemukan oleh Allah dengan sahabat yang faham aku, kakmas, diana, tihah, aida, nabila, kami memang berenam sejak sem 1 lagi. Cuba bayangkan kalau aku hanya kawan dengan dia, dan dia plak dok hasut orang camtu xda orang yang akan rapat dengan aku kan.

Seriusly entah apa masalah dia, depan aku bukan main lagi, sampaikan member aku pun perasan, boleh plak lepas kutuk2 aku depan member aku, esok malam ajak aku teman dia p makan, hipokrit! jujur member aku tak pernah pun cerita yg dia dok kutuk2 selama ni, see, org lain punya nak jaga ikatan persahabatan, Allah telah bukakan pintu hamba Allah sorang ni utk kongsi dengan kami, sebab dia juga salah seorang mangsa "kawan" aku tu. Dari situ aku dapat tau segalanya.

Sejujurnya aku memang takdak masalah apa dengan dia, dia salu datang bilik aku luah masalah dia, kata kat orang tu kata kat orang ni, aku dengar ja, aku tak pernah menyampai apa yang dia kata, yerla buat apa kita nak jadi batu api kan, sebab tu aku terfikir apa motif dia dok pesan kat orang lain supaya berhati hati kalau nak kawan dengan aku, skang ni aku adalah masalah atau dia sebenarnya bermasalah?? suma kawan-kawan aku dah tau cerita sebenar, masing-masing dah besar, boleh buat penilaian sendiri la..

Tak sangka ada juga manusia macam tu kat dunia ni, selalunya orang yang dok pesan tu yang bermasalah, kalau dia seorang kawan yang baik, dia tak buat cam tu, tambah2 suma orang tau kami kawan, bukannya musuh, tak ka pelik bila seorang kawan pesan kat orng lain macam tu tentang kawan dia sendiri, biarlah, at least aku dah tau perkara sebenar, terima kasih yaAllah, pada dia, hiduplah dengan dunia dia sendiri, moga diberi petunjuk dan hidayah oleh Allah, jangan ashik dok jadi batu api laga-lagakan sesama umat, sebab tu kerja SYAITAN!

Na'uzubillah..

8 comments:

Wanieys a.k.a IbuQalief said...

mintak simpang la dr ada kwn tikam belakang mcm ni...tp manusia ni ssh nak duga rambut sama hitam hati lain2

Mr.Buncit said...

ish.. terok betol perangai kawan mcm tu .. ade ke patut ckp kat kawn2 lain mcm tu . Harap sngt die berubah la kn.

Haryati Faizal said...

salam kenal,
memang ada org yg camtu...tu yg payah bila depan kita baik belakang kita lingkup...sbb tu kena behati2 dalam pilih kawan...klu dpt yg baik dan jaga maruah kita alhamdulillah...tp sgt2 susah nak dapat yg camtu, klu dpt memang kena hargai...

Rosdiana Muliady said...

kawan tikam belakang mcm ni wujud ditempat aku dah 10 tahun perkara yang sama..tak ubah2..paling senang buat bodohnjer..hahhaha

Menuju Annur said...

Kadang org yg paling rapat dgn kita tula akan jadi musuh kita suatu hari nnti..heee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™