3 July 2015

#Cabaran20Hari : 6. PENGALAMAN MANIS DI BULAN PUASA

Banyak sangat pengalaman manis di bulan ramadhan klu nk dikenangkan..

Blog aku so aku nk cerita suma serba sikit dan serba ringkas..

1. Zaman anak dara dulu. Adik aku Nashrah a.ka. kakchik adalah org paling rajin nyalakan pelita setiap kali lepas berbuka. Dia juga yg bersusah payah mntak ayah belikan pelita sbb nk atur keliling rumah. Klu myk habis dia yg tambah. Hihi.. Meriah ja kawasan umah aku.

2. Lepas buka posa kami adik beradik akan berkumpul main mercun. Klu mercun yg bunga api besaq tu mak pun join juga nk tgk. Siap p bakar kat batas lagi. Ruang udara luas. Baru puas nak tgk.

3. Dentuman bunyi mercun meriah gila kat kampung aku. Nak nak klu malam raya. Mmg best sesangat. Terasa kemeriahan nak raya. Kemeriahan bulan ramadhan.

4. Masa kat poli kami p beli juadah berbuka ramai2. Mamat popia tu ashik bg kat budak hat segak2 dulu. Kami ambik ksmpatan tolak adik aku p blim ternyata mmg dia bagi kat adik aku dulu. Kahkahkah. X guna punya mamat popia. Tp last2 jadi kawan2 kami juga..

5. Berbuka ramai2 geng diploma pengurusan pelancongan kat kafe. Meriah. Best. Masih terpahat di ingatan.

6. Berbuka dengan abg kat luar. Kuala perlis. Best sgt. Kenangan terindah masa couple. Kuikui.

7. Bulan puasa 1st year couple dgn abg. Abg baru balik dari Johor time tu. 2005. Praktikal. Kuar g bazar dengan abg. Malu2 kucing.. haha

8. Berpuasa dengan abg sebagai suami isteri. Kejut abg sahur. Buatkan susu untuk abg. Sweet kan. Kenangan manis tu.

9. Berpuasa dengan Ainul. Kehkeh. Mencabar minda. 1st year xpa sebab dalam pantang. Ainul pun behave ja. Now Ainul 1 tahun 1 bulan. Adik Ainul 5bulan dalam kandungan. Allah. Tapi serius memang kenangan manis.

10. Bukak posa ramai2 dengan family aku. Masa tu adik aku balik dari sarawak. Hepi sgt dpt buka posa suma sekali. Teringat zaman kecik2. Sebab sejak kawin dan adik aku dok sarawak mana ada peluang nk berbuka berkumpul macam dulu2 dah..huhu

11. Ok. Nnt la kita buat entry lain pulak yer...hihi

1 comment:

adianiez AIDA said...

kenangan yg takkan dilupakan, kan?
masa ramadhan ni la kekadang buat kita imbau benda2 da lepas.
memang penuh makna ramadhan ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™