1 July 2015

#Cabaran20Hari : 5. PENGALAMAN PAHIT DI BULAN PUASA




Pengalaman aku ni lebih pada peristiwa pahit la, aku tak ingat ramadhan yang keberapa, tapi tanggal 10/10/2007 jam 12.42am, aku telah kehilangan insan yang paling aku saying iaitu tok aku.

Untuk pengetahuan semua aku tinggal dengan tok dari aku kecik lagi, suma dengan tok, aku panggil tok aku dengan panggilan ‘mak’. Dekat mak aku pun aku panggil mak juga, jadi dalam rumah tu aku ada 2 orang mak yang sayang aku..

Masa tok dah takdak tu Allah ja yang tahu perasaan aku. Aku 18 tahun masa tu. Terasa sangat kehilangan tu, satu kehilangan paing besar dalam hidup aku. Dan start dari tu aku jadi takut untuk menyayangi, sebab aku takut hati aku akan tersiksa bila terpaksa tempuhi kehilangan lagi, start dari tu juga aku rasa hidup aku umpama mimpi.

Luar nampak happy tapi bila teringatkan tok aku akan menangis seorang diri, menangis semahunya.

Aku memang tidur dengan tok. Malam pertama kehilangan tok, aku nangis ajak mak temankan aku tidur, biarpun ada adik2 lain yang tidur sekali, semangat aku takdak langsung, nak mak juga yg teman. Sampaikan ayah marah, tapi aku tak peduli.

Di awal perkahwinan, tiap kali jaga dari tidur aku akan panggil 'mak', sebab aku masih terbayang aku tidur dengan tok aku, bila aku sedar rupanya abang. Sampai macam tu sekali, huhu


1 comment:

Farah Waheda Wahid said...

al-Fatihah, rasanya akak macam ada terbaca ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™