30 September 2013

Pokok Cabai Kering (Cili kering)


Ini la pokok cabai kering.......... aku baru tau tahun ni tau, kehkehkeh, ada lagi sesapa yang baru tahu, boleh la geng dengan aku, seriusly aku baru tahu, itu pun sebab mak mertua aku tanam kat penyidai kain belakang rumah, selama ni aku ingat cabai kering/ cili kering tu cabai besar yang dikeringkan, rupanya memang ada pokok dia, 24 tahun aku hidup aku baru tau!!

6 comments:

aien hermionie said...

eh ye ke.. aien pown ingat cili besar yang dikeringkan.. untuk jadi cili kering... hehe

Isabel Diaz said...

Baru tau. Saya pun ingat benda yang sama. Hahaha.

Dianaa said...

first time jugak tengok. hahaha

Anonymous said...

hahaha br tau, kesian dh 33 tahun br tau asal usul cili kering, mati2 ingat cili besar yg dikeringkan tu...

Anonymous said...

saya pun baru tahu selepas pembantu rumah dari indonesia yang bagitau. kat indonesia ada tanam cili kering. Cili ni asal memang dari cili merah biasa. Tapi telah diperbaik baka supaya jadi cili yang kurang air aka cili kering yg kita lihat sekarang ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™