16 October 2012

jahat sangatkah aku??

Nak kata aku baik, aku taklah sebaik mana, seorang hamba Allah yang penuh dengan dosa.. Tapi aku tidaklah sejahat yang d sangka, aku dah cuba untuk jadi baik pada seseorang ni, tapi kenapa aku dilayan camni? jahat sangatkah aku? 

Orang kata klu nak orang layan kita baik,kita kna layan orang tu baik, kalau ada salah silap kat mana, jangan terus menunding jari, tengok dulu diri kita, adakah kita dah jadi yang terbaik?

Aku dah cuba, aku cuba jadi yang terbaik, aku dah banyak bersabar, tapi semuanya seolah langsung tak d hargai. Aku sedih, jujur aku sedih, cumanya aku tak pamerkan d hadapan saja. Kenapa? aku letih, tu ja yang aku nak cakap, bila ia melibatkan hati dan perasaan, inilah ujian paling berat bagiku.. aku perlu kuat, nak aku jadi jahat ka baru puas hati??

Kalau ada salah silap aku, gtau jala.. biarpun kna ulang beribu kali.. aku manusia biasa, kekadang aku lupa, peringatkan aku, jangan terus menghukum aku, jangan pernah berputus asa menegur kesalahanku, jangan terlalu ambil ringan tentang hati dan perasaan, manusia tak sama, manusia pertama yang boleh let go apa yg terjadi, manusia ledua yg selalu memikir, jangan anggap aku boleh jadi seperti manusia pertama, kerna hidup aku penuh dengan imaginasi. terima diriku seadanya, jangan ubah diri aku menjadi sesuatu yang bukan aku. 

Aku, baik orang layan aku, baiklah aku layan orang tu, aku la manusia yang paling tak tau nak ambil hati orang dengan bersikap hipokrit! aku jujur, dengan kata2 ku, juga perasaanku, salah kah aku besikap begitu?? memang sejak dari dulu, aku tak pandai, klu orang layan aku endah tak endah, automatik aku juga akan jadi camtu. 

Susah sangat ka nak memahami insan seperti aku, susah sangatkah nak layan aku selayaknya?? Aku menghargai, kerna aku begitu takut dengan kehilangan, aku trauma dengan kehilangan, aku fobia dengan kehilangan, sebab tu aku menghargai segalanya milikku!! tapi seseorang itu? mungkin aku langsung tidak berharga untuknya. siapalah aku. hanya seorang hamba, dan pencinta yang setia... jahat sangatkah aku??

Hargailah sesuatu itu sementara ia masih milik anda, sebelum anda kehilangan buat selamanya..

DaRi HaTi NaZiRaH ---<--{@

2 comments:

IntaNBerliaN said...

kenapa ni... sabar ye... xsemua org mampu phm kita...

NaZiRaH... said...

huhuhu.. betul..kesabaran itu kunci utama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™