5 August 2012

3 Ogos 2012.. ibu batuk darah

Pagi aku kat pida 2, mesej dikna, dikna gtau mak batuk berdarah masa sahur.. aku terus kol chik.. betul.. aku Tanya nape tak gtau aku.. dia cakap ayah tak bagi.. mungkin tak nak aku risau.. petang tu lepas jumaat  aku balik dengan adik zirah ( adik abang yg bongsu ).. Alhamdulillah mak sihat ja..  sembang2 dengan mak.. ngusik2 adik baru.. petang dalam 1830 aku siap2 nak balik pida 2 untuk berbuka.. x berani nak balik malam.. tgh2 siap adik2 nangis.. dalam tu plak mak batuk..aku tengok ada darah kat kain yang mak tahan.. banyak juga la.. ;-( dah tu mak terus batuk n terus berdarah.. kami panic..chik terus call ayah gtau mak batuk darah banyak.. kjap ja ayah sampai n kelam kabut ajak mak g hospital.. nasib aku dah siap.. aku follow ja n tinggal adik zirah kat umah.. aku kol abang gtau aku teman mak g hospital.. chik follow n adik baru.. kami g hospital jitra sbb dekat sikit..

Mak dipindahkan ke sultanah bahiyah

Kami dapat info mak kena pindah g sultanah bahiyah... aduh adik dah menyusu lama dah ni..  memang pening la sebab adik memang makan banyak.. pusing 1 jitra kami g cari barang untuk menyusu, botol, susu.. tapi tak dapat sbb dah lewat.. kami balik umah n mintak tolong kak syikin yang tgh menyusu syuhada untuk tolong susukan adik.. Alhamdulillah adik mau.. bayangkan dia nangis dari jitra sampai umah.. mmg dia tak tahan lapar… kesian aku tgk..

4 ogos 2012.. kami keletihan..

Malam tu juga aku minta tolong abang untuk g hospital.. dengan roadtax keta tamat tempoh.. nasib abang pinjam keta sepupu wan.. kami bertolak ke sultanah bahiyah dalam 12am juga la 6 ogos 2012.. bawa adik baru kot2 mak dapat menyusu.. mak ditempatkan d wad kuning bahagian kecemasan.. mak ok ja.. adik dah start nangis.. kami bawa masuk  adik untuk menyusu.. mak perah susu dalam botol.. (ayah g pinjam kat kawan dia) dapat la setengah botol sebab doc dah datang nak bawa mak g wad..kami semua balik dalam 4am juga la..
Siangnya adik2 ja g tgk mak.. aku n chik jaga adik kat umah.. kesian mak.. terpaksa berjauhan dengan adik baru.. bila kol ja mesti nangis.. rindukan adik..  mak tak dapat nak bagi susu badan kat adik atas arahan doctor.. 

5 ogos 2012.. kami g melawat mak.. jutaan terima kasih buat abang..

Dah  2 malam aku tido umah aku.. pagi td aku balik pida 2, buat kja n ambik baju.. rindu sangat kat abang.. huhu.. dalam 12 lebih aku balik umah.. petang tu kami g tgk mak.. mintak tolong abang hantar.. Alhamdulillah mak sihat ja.. Cuma perlu g hospital lama untuk scan paru2..moga mak sihat ja.. mak hepi tadi sebab kami bawa adik g jumpa mak.. adik tak boleh masuk dalam wad.. so kami minta kebenaran untuk bawa mak keluar kat ruang legar.. hepinya mak dapat jumpa adik.. ;-)

Moga mak cepat sihat.. rindu mak.. ;-(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™