28 April 2014

9th & 10th check up at klinik desa

Gabung terus, punya malas lama tak update, haishhh...

9th check up at klinik desa

5/4/2014 Sabtu

Berat: 52 kg, naik dengan jayanya
Baby: 30w
Hb: 10.5
Bp: cam biasa 100/60
Tinggi rahim dah 29cm..;-)

10th check up at klinik desa

18/4/2014 Jumaat

Berat: 54.1 kg, over!!
Baby: 32w
Hb: 9.3
Bp: cam biasa 100/80
Tinggi rahim dah 30cm..;-)

Au balik U 12/4, boleh plak aku terlupa nak bawa ubat, maka seminggu la aku tak makan ubat, sedangkan minggu depan tu ada check up, habis laa.. sebab tu la Hb aku trun mendadak tinggal 9.3, last2 nurse klinik desa buat surat mintak aku ambik darah di klinik kesihatan tunjang, 20/4.

20/4/14 Ahad

Berat : 54.2 kg, ntah la dalam masa 2 hari naik 100g, tak tau la kot penimbang lain..
Baby : 32 w
Hb : 9.8
Bp : 110/70

Oleh sebab Hb aku naik sikit ja, aku kena repeat cucuk ambil darah. Buat sekali dengan repeat scan masa 34 minggu nanti iaitu Ahad minggu depan.

Doc bagi aku dua kotak iberet, seperti yang sedia tahu aku kan tak boleh makan iberet tu, muntah teruk, aku try juga kot2 perut makin besar ni dah ok. Doc bagi dua kotak aku makan 2 biji ja, malam sebiji sebelum tido, pagi sebji, yang malam tu aku jadi susah tidur, ashik sendawa ja, sendawa tu plak bau iberet tu, eeuuww, siangnya aku makan kul 8, dalam 8.30 aku buat air milo, elok ja habis satu mug tu, terus muntah. Muntah teruk plak tu, dah la pagi, memang aku g kelas dalam keadaan yang tak bermaya langsung, huhu.

Now aku dah beringat, tak tinggal dah Vita Lea merata rata, huhu, kalau dulu aku makan 1 biji sebelum tidur, skang aku dah amalkan 2 biji ja, pagi dan malam, minggu depan harap Hb aku naik la, taknak kena cucuk kat punggung, adik aku gtau sakit sangat, huhu

Masya Allah, aku lupa, 27hb sepatutnya Keychain MiniGA #7, maaf, huhu. InsyaAllah tghri o petang ni akan public entry...wait ya....................;-)

3 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak.. kena ingat vitamin semua bawa sentiasa dalam beg tangan. kalau tak, bahaya.. singgah menabung estee lauder sini~~~

Unknown said...

kenapa nk kena cucuk kt punggung??Sebab hb ke???kita sejak mkn iberet hb pun dah ok sikit..

azuha said...

semoga nazirah dipermudahkan dalam urusan bersalin....salam perkenalan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™