20 November 2013

Hari yang penat

Hari ni subjek Kajian Penyelidikan , kena bawa laptop ke kelas, azabnya berat laptop tu, dari bilik jalan ke bus stop, dari bus stop jalan ke kelas, kelas kat DKG 6/6, sapa student UUM tahu la jauh dekat dari bus stop COLGIS ke DKG 6/6 tu, sangat memenatkan, dengan perut aku yang tak selesa, sebu dari pagi.. 
Balik kelas KP kul 11 pagi, jalan kaki dari kelas ke HEP tujuannya nak ambik tentatif Kak Mas,dan nak jumpa pegawai HEA, sekali tanya akak kaunter tu HEA kat bangunan CANSELORI, jauh pula nak jalan kaki tu, atas nasihat Diana aku pun kol jer, alhamdulillah pegawai tu layan panggilan aku, jadi apa yang aku nak tanya, aku tanya by kol ja, alhamdulillah.

Kitorang makan kat kafe merah area HEP tu, sementara nak tunggu kelas tutorial kul 1 tghri, kami lepak situ sampai kul 12.30tghri. bermula la jalan kaki untuk kembali ke kelas tadi, tapi kali ni lagi jauh dari DKG 6, jauhnya aku berjalan.

Selesai kelas kul 1.30ptg berjalan lagi dari kelas ke bus stop, berpusu pusu naik bas, berebut aku kau, dapat juga naik, dari COLGIS sampai ke COB, kena pulak turun untuk ambil bas hadapan, dah macam bas lompat-lompat kan, selalu terus ja sampai DPP. berkejar kejar la plak dari bas belakang ni untuk ke depan melangkaui 3 buah bas, dengan galas bag laptopnya, aku naik betul-betul atas tangga sebab dah penuh, tu pun alhamdulillah sempat juga naik bas tu. 

Sampai DPP, jalan kaki balik bilik, dengan penatnya, sakit perut aku masih terasa, harap sumanya ok, sebab aku tersangat risau bila baca artikel blog yang menyatakan di awal prenant tak boleh berjalan jauh atau berjalan banyak sangat, sebab takut rahim lemah dan menyebabkan kejadian yang tak diingini berlaku, kalau hujung2 pregnant takpa sebab nak bagi senang bersalin, tapi bangunan di UUM sangat complicated memaksa kita untuk berjalan dari satu bangunan ke bangunan yang lain dengan jarak yang sangat jauh. 

Andai saja ada sang kancil, terasa betapa lancarnya perjalanan aku setiap hari, tanpa perlu berkejar dan berebut untuk naik bas, tanpa perlu jalan terlalu jauh untuk ke kelas, andai saja.... 

KP= kajian penyelidikan
COLGIS= collage of law, government & internasional study
DKG= dewan kuliah
HEP= hal ehwal pelajar
HEA=hal ehwal akademik
COB= collage of business
DPP= dewan penginapan pelajar


Ya Allah, permudahkanlah urusan Nazirah, moga dia kuat menghadapi semua dugaan ini, amin.

5 comments:

licha said...

pnjgnya perjalanan hari ini :)

Farah Waheda Wahid said...

tak apa dear, itu semua dugaan dan cabaran, susah2 dulu senang2 kemudian kan?

Unknown said...

sis x nak tumpang kwn ke? :) kesian plak fae tgk akak tgh pregnant..

intanfirdaus247 said...

salam my dear....wah banyaknya perjalanan hari itu....susah susah dulu bak kata blogger farah..senang senang kemudian kan

QasehnyaRania said...

nape tak bawa kancil tu.
brtul tu.take care k

tahniah.nazirah menang kat blog intanberlian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™