15 September 2016

JANGAN PENTINGKAN DIRI SENDIRI




Zaman sekarang kalau diberi pilihan anak teruna dan suami org, yg suami org juga nk dikejar, tak faham betul aku. Sedih pun ada. Hati batu ka apa tak memahami hati perempuan lain.

ALASAN

Nak suami orang dengan alasan NAK MENUMPANG KASIH. NAK ADA JAMINAN HIDUP, pleaseee... Awak fikir isteri dia menikah dengan dia dulu CUCI KAKI ke? Anak2 diorang celik jer mata DAH TERUS KAYA KE. Tak ok! Tak!!

Pernah tak anda fikir, sewaktu diorang kawin dulu apa pekerjaan suami, macam mana kehidupan mereka, macam mana pengorbanan si isteri. Berapa banyak air mata yg tumpah akibat rindu terasa hati kecik hati dek suami yg sibuk memcari rezeki, pernah fikir? Of coz tak. Sebab apa yg anda nampak sekarang hanya lah kemewahan hidup yg anda ingin kongsi, kebahagian hidup yg bakal anda hancurkan.

TAKDIR

Konon nak bercakap pasal takdir. Allah pun cakap takkan ubah nasib sesuatu kaum melainkan kaum itu yg ubah nasib dia sendiri. So, cth senang saya bagi dalam cerita SAYANGKU KAPTEN MUKHRIZ, ada ja Hisham si anak teruna nak kan si awina tu, tapi si awina tetap juga la nak kan si kapten yg dah berkahwin, siap sanggup jadi bini no2. See...

Kebahagiaan tu kita yg pilih. Jadi janganlah pilih kebahagian yg menghancurkan hati org lain. Jangan terlalu pentingkan diri sendiri sebab hidup ni ibarat roda. Tak tau nak nasihat camna. Yang pasti tindakan tu memang akan menghancurkan hati org lain.

Mintak simpang!

5 comments:

Maria Firdz said...

Memang minta simpang... Huhu..

mrsvibrant said...

Bila dah jadi seorang isteri baru saya faham perasaan awak tu. Cemburu, sakit hati sangat2 bila sebut pasal orang ketiga, keempat ke hape. Eee memang boleh perang ke-3! Padahal saya ni sebelum kahwin jenis tak cemburu, chill & relax..sabo je la..

Gee Lion said...

bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi.
kadang2 yg lelaki pon boleh tahan gatalnya..
ye lah, dah senang kan. rasa mampu nak sara dua bini..
choi betulllll.

Hani Fadhlina Abdul Rahman said...

Nauzubillah ... Mintak dijauhkan dari saya mende2 cam nih ... Tak sanggup ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™