21 October 2015

Kena tipu peniaga online.

Al kisahnya aku berkenan la satu instant shawl ni. Terus wasap no yg berkenaan. Ok ja layanan dia.

8 oktober 2015
Khamis
Aku tnya jumaat ada pengeposan tak. Dia kata ada. Ok la.

Ajak adik aku yg kat sarawak share. Post ke alamat dia.

9 Oktober 2015
Jumaat
Dah transfer duit suma. Bagi alamat. Then peniaga ni pun bagi la tracking number.

Pic transfer

Pic tracking number


11 oktober 2015
Ahad
check kt web post laju no found record. Mesej tanya peniaga, dia kata post, nnt dia cek. Ok. Asa macam tak sedap hati. Mustahil klu post Jumaat, Ahad xdak tracking lg. Sbb Ahad half day. Klu kedah Sabtu half day Jumaat cuti.

Pic cek

12 Oktober 2015
Isnin
Check lg still sama.

Pic cek

Katanya nk ke post laju. Ptg. Mlm mesej x respon pa2. Last2 terus x respon. Wasap online tapi x baca. Mmg nak uji kesabaran la kan. Aku pun post fb diq kat group Alor Setar/Jitra. Lepas aku post fb dia kt group iklan tersebut baru dia respon yg ni..

Pic respon

Wah2. Nak ambik masa berapa lama. Klu dia respon wasap2 aku, aku boleh consider lagi la. Ni kita mesej mcm mesej dengan tunggul. Bila viral kat fb tentang fb dia baru nk hegeh reapon, tu pun respon marah kita. Bukan nk mntak maaf ka apa.

Lepas tu dah x baca dah apa aku wasap dia. Fb dia pun tutup. Tengok la naik double line tp x baca. Hari2 online.

Ni pic fb dia..

Fb ni sekarang dia dah tutup. Nampak sangat salah dia dan PENIPU BESAR!!

Ni pulak detail utk bank in duit


NAMA : ROZINA BINTI CHE OMAR
MAYBANK AKAUN : 152050119701
CIMB : 7046921277
NO FON : 019-2513212



Ni pulak pic  aku ambik dari wasap dia. Wallahualam la pic sapa, sama pic dia atau pic orang lain. Orang nak menipu ni memang pandai.

Harap semua alert dengan nama no akaun dan ni fon penipu ni ok..

Mana tau kot nnt dia tukar fb baru jual benda lain pulak.

Aku viralkan supaya org lain tak terkena.

RM83 nmpk jumlah kecik bg sesetengah org, jujur bagi aku ia nilai yg besar. Klu 10 org dia dpt tipu, hampir rm1k dah pendapatan dia hasil penipuan..

1st time kena tipu. Sedih sgt!!
Hidup la dia dgn sumpah seranah org dan DUIT HARAM TU!!

1 ja nak gtau, kalau ada yg kondem kata aku tak berhati perut dedahkan detail. Mana tau kot2 dia sakit ka, ada sedara meninggal ka, aku nak gtau kat sini siap2, sepanjang aku dok wasap dia yg dia x respon tu, iklan dia bertalu2 kat page iklan, wasap dia online 24jam. Kira klu aku tgk ja memang online. So xtau la apa alasan dia. Wallahualam.

Pengajaran untuk semua dan diri sendiri. Harap xdak lagi yg terkena. Moga dia dapat hidayah sebelum terlambat.

13 comments:

Mimi Rheem said...

takutnya..byk sng penipu peniaga on9 skrg..

Anonymous said...

Tak kejam pun apa sis buat. Sebab dah mcm2 cara buat pun tak bkesan.

nona sani said...

Dahsyatnya kak, kak, send ke ig kami benci kaki tipu online (KBKTO).
Kat sana , mcm2 penipuan ada diviralkan, memang da bomb, ramai tgk...

Thanks info...... pasni kena hatihati yer, saya tak berani beli kt fb, tp kat IG pun lbih kurangggg.....

ape pun, lau kak nak beli jubah or dress, shawl sikit je ade....ha...bolehla ke ig saya : @senyum2

jangan risau, pape msalah, cri sy kt blog....hahaha~
trusted seller, inshaALLAH............ meh sy lak tlg viralkan org ni pulakkk

Suria Amanda said...

alahai...macam- macam hal la sekarang ni..sebab tu akak x nak beli online ni dik...sabar eh...

Maria Firdz said...

Mmg patut dedahkan.. Supaya org lain tak terkena... Mmg risau beli kat facebook personal ni... Sedangkan sy pernah beli dari page terkenal pun pernh kena tipu... Tiga bulan baru dapat brang... 83 tu banyak... Bg sy sgt byk jumlah tuh..

cheq da said...

Takutnya..sy nasib sebelum ni belum pernah terkena lg..yg jujur pun brg xde tp duit tranfer semula..moga dijauhkan..rm83 tu besar nilai nya..sabar jea la

Aimi Muhamad said...

kalau kena tipu dgn peniaga online camni, klu nk dapat refund duit balik, klu xslp aritu penah baca kat fb caranya g repot polis cakap salah masuk acc pastu bawak report tu kat bank. bank akan refund balik duit ke acc awak.

✗ fifiyfitrianiee ✗ said...

ishk ishk ishk bahay sangat. penipu nak makan duit haram

Mummy MM said...

Banyak RM83 tu. Kalau saya, rasa macam nak sebar ke seluruh dunia jak gambar dia. Biar semua orang tahu.

http://angellovesoldier.blogspot.my/

QasehnyaRania said...

mmg bytk la nk dpt 10 sen pon payah.
tak pa biar jd penngajaran.alasan, bil kita dh publish bru nk kelam kelibut.
ap yg kta x bg masnya kn..
ssah sgt ke nk reply kalau ada mslh..

ciksu mmg jrg nk bli online takut mcm ni la. hukhuk.

fyena said...

Assalamualaikum..
Saya pun baru kena tipu. Saya beli set mandian. Bila saya wasap dy kata wasap dy reset suh sy anta balik detail.pastu bila saya anta dy diam balik.wasap seen tp x reply pon.pelik jgk.last2 bila saya search no fon n nama br tau dy penipu. Ya Allah 1st time kena tipu mcm ni.
Utk perhatian dy da tukar no fon n ada page lain da.

Alert no fon baru n detail dy...

NAMA- ROZINA BT CHE OMAR
NO ACC- 152050119701 (MAYBANK)
7046921277 (CIMB)
NO TEL- WHATSAPP AND MSG ONLY 0135877556

Pastu page dy LITTLE VIOLET ANGEL HOUSE

Safeni Feni said...

Menakutkan bila kena tipu begini.

nurul fatin adiana said...

pernah kena..200 lebih...tp 83 pun duit juga..le ni susah nk cari duit..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™