26 January 2015

RUTIN HARIAN AINUL..

Ainul hari2 bangun awal, dia nyusu then dia akan tdoq balik. Dalam pukul 9-930 camtu dia akan bangun guling2 atas katil.

Selalu aku atau tok dia akan bawa keluar dia gi lepak2 atas buai, kena angin pagi sementara nak mandi..

Kul 10-11 waktu Ainul mandi.. Selalu lepas mandi Ainul menyusu then dia akan tdo, kkdg tdo atas katil sambil menyusu badan, kekadang tdo buai, kekadang tdo buai sambil menyusu botol, ikut mood dia..

Selalunya kul 1 atau 1230 dia akan jaga, dah tau itu waktu dia makan tengahari. Aku akan angkat dia, susu dia jap then tenyeh moi suap dia makan. Nyummy nyummy..

Then aku akan mandikan Ainul. Klu hujan & cuaca sejuk skip la mandi tengahari tu..hihi. Segar bugar dia pas mandi. Main2 pusing pi pusing mai, kkdg tok dia bawak keluar sat tgk ayam itik. Klu dia xmo dok dah, aku ambik nyusu dia pastu tidoq..

Kul 5-6 dia akan jaga, makan n mandi time, salu aku akan mandi dulu. Ainul jenis makan lambat, anak dara la katakan, sopan santun gitu. Haha. So settle mandi. Ronda2 kat luaq kjap masuk makan. Pas makan kuaq ronda2 lagi, ronda2 maksudnya jalan2 kot laman rumah. Bukan p ronda naik moto, hihi

Kul 7 tu Ainul start ngantuk dah. Tabiat dah dia. Kekadang hanyut juga tdoq. Kekadang lewat sikit, ikut mood dia. Tapi sebelum kul10 ainul akan tdoq. Malam tu plak ikut la, aku salin pampers dia kul 12 tu kkdg jaga kkdg x sedar apa. Haha. Tapiiiii... klu ayah dia ada confirm dia jaga. Bulat mata, sebab ayah diq ajin kaco dia. Ainul plak jenis pantang dengar sora org. Celik mata bulat. Bila ayah dia bunyi sora ja, tambah2 panggil nama dia, celik mata bulat la, senyum plak tu. Haha

Iatimewanya anak dara aku. Tiap kali dia bangun tidoq dia akan senyum, diq xkan bebai nangis, melainkan klu tingal dia sorang2, dia jaga2 tidoq xdak sapa nk senyum kat dia..hahaha

Begitulah rutin AINUL MARDIAH. 
Alhamdulillah aku dikurniakan seorang anak yg sangat mudah dijaga. Terima kasih ya ALLAH..


2 comments:

Inani Hazwani said...

ainul anak baik tu yang tak banyak ragam. heee :D

QasehnyaRania said...

alhamdulillah

kalau tanya mk ciksu komfem soh bg moi jugak.. hihi
alahai.. syiok la dok kg blh kuaq ronda.
mssa blk kg hri tu sama la rutin harian anak ciksu mcam ainul juga.
tok ka wan ka pakcik ka bwa ronda kat luaq.pastu msk mandi, nenen, tido..

dok kl nk kuaq umh pon mls tau, nk kunci pintu, nk kunci drail.nk turun tangga.. jiran pulak semuanya kja.. dok kg keluar gitu je kan..
nikmatnya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™