5 August 2014

Dah start praktikal

Mulai hari ni, aku pasti, kisah blog ini akan banyak pada cerita Ainul Mardhiah. Syukur ya Allah, anugerah terindah yang Kau anugerahkan padaku. Aku bahagia kini, bersama suami dan anak tercinta, lengkap hidupku, apa lagi yang nak aku rungutkan, dengan adanya dua insan ini, sudah cukup buat aku merasai nikmat bahagia di dunia ini, syukur alhamdulillah.

Now aku dah start praktikal, JPAM Kedah. Hari pertama, rancangannya aku nak bawa Ainul ke rumah ku, naik kereta, abang dah siap beli car seat untuk Ainul. Aku dah siap suma, aku angkat dia nak letak dalam kereta. Dia jaga plak, aku angkat dia terus tanpa susukan dia, kira nangis tak selesa satu nangis nak nyusu satu, waktu tu dh pukul 7, kebetulan abang masih bercuti, aku cadangkan supaya abang ja yang hantar kami, nanti sampai rumah aku, aku naik moto ayah gi kja. Abang setuju terus masuk salin baju dalam bilik.

Ainul nyusu dalam keta, dekat nak sampai rumah baru dia lepas, kira senanglah aku tinggal kat mak, kalau dia tak lepas lagi memang nangis la kalau aku cabut. Ainul memang kuat nyusu..;-)

Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul, sayu sangat hati ni nak tinggalkan Ainul setelah 64 hari bersama. Seharian aku ashik ingatkan Ainul, serik dah aku berjauhan selama seminggu, cukuplah! 4x juga pa aku kol mak aku tanyakan keadaan Ainul, Ainul pandai bawa diri, macam biasa nangis nak nyusu ja, Ainul tak bebai pun, siap sembang2 lagi dengan tok dia. Ainul anak yang baik.

Ainul nyusu badan sepenuhnya tau, beberapa hari sebelum start praktikal baru aku ajar dia susu formula. Alhamdulillah Allah permudahkan segala-galanya.


#naktaipentrypendekpendek ja.

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Alhamdulillah, segalanya selamat, pasti happy kan dengan Ainul Mardiah di sisi??? Selamat berpraktikal, selamat hari raya dan maaf zahir batin adik...

Mardiah Diana said...

Assalamualaikum dik Nazirah..sabar dan tabah menghadapinyer,semoga Allah sentiasa permudahkan urusan adik..

QasehnyaRania said...

zirah x buat stok ebm ke?
alhamdulillah ainul memahami tugas bonda dia..
smga Allah permudahkan semuanya.aamiin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© To Dari Hati Nazirah 2015 | ® By KathyR’bain78™